Elektryczny samochód – nowość VW sie21

Tags

Related Posts

Share This

Elektryczny samochód – nowość VW

Producenci samochodów szukają coraz to nowszych rozwiązań ich napędzania. Mamy już na rynku samochody hybrydowe, łączące w sobie silnik elektryczny i spalinowy. Pojawiają się także samochody na wodór. W tym roku Volkswagen wypuścił na rynek aż dwie w pełni elektryczne nowości. Jedna z nich to wersja popularnego Golfa, czyli e-golf, druga – e-up!. Jakie możliwości dają nam te samochody? Czy różnią się znacząco od „klasycznych” aut?

 

VW e-up!Pierwszy na prąd – e-up!

 

Ten model napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 60 kW (82 KM). Kierowcy do dyspozycji mają 210 NM maksymalnego momentu obrotowego. Auto przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s, a rozpędza się do 130 km/h. E-up! potrafi przejechać na pełnych akumulatorach dystans 160 km. Zasięg ten jest wystarczający do jazdy miejskiej. Dodatkowo zużywa on tylko 11,7 kWh energii elektrycznej na 100 km, co jest rekordowo niskim wynikiem.

 

Kuzyn Golfa na prąd

 

E- golf to drugi model Volkswagena w 100% elektryczny. Czy jednak osiągi tego auta będą dla nas satysfakcjonujące? Maksymalna moc napędu na poziomie 85 kW  (114 KM) oraz 270 NM momentu obrotowego sprawiają, że będziemy mogli rozpędzić auto od 0 do 60 km/h w 4,2 s. Natomiast od 0 do 100 km/h rozpędzimy się w 10,4 s.

Tym, co może nas ewentualnie rozczarować to prędkość maksymalna auta, która ograniczona jest do 140 km/h.

 

Moc na 190 km

 

Co wersja e-golfa ma pod maską? Pakiet akumulatorów litowo-jonowych, które gromadzą 24,2 kWh energii. Pozwala to przejechać 190 km w cyklu NEDC. Typowy zasięg ma się wahać od 130 do 190 km/h. Może on nieco spaść – szczególnie w niskich temperaturach, gdy włączone jest ogrzewanie. Producent zamierza jednak wyposażyć auto w pompę ciepła, która zimą w znacznym stopniu ograniczy spadek zasięgu samochodu.

 

Co jeszcze w środku?

 

Waga samochodu to 1510 kg, z czego 318 kg przypada na akumulatory. Ich energia właściwa wynosi 76,1 Wh/kg. Pakiet ten jednak nie posiada osobnego układu chłodzenia lub ogrzewania cieczą.

Ile będziemy musieli poświęcić czasu na ładowanie naszego e-golfa? Standardowo przy pomocy ładowarki pokładowej o mocy 3,6 kW czas ten wynosi 8 godzin. Jest także opcja szybkiego ładowania, które ma trwać 30 minut. Jednak do tego będziemy potrzebowali szybkiej ładowarki o mocy co najmniej 40 kw, wyposażonej w złącze CCS.

 

Wspólne cechy e-samochodów

 

Oba modele są równie praktyczne, co ich spalinowe odpowiedniki. Zarówno e-up!, jak i e-golf mają dwa tryby oszczędnej jazdy – Eco i Eco+, a także cztery poziomy odzyskiwania energii pochodzącej z hamowania. Do tego wyróżniają się bogatym wyposażeniem w standardzie: automatyczna klimatyzacja, nawigacja, a e-golf posiada w pełni LED-owe reflektory.

Modele e-samochodów z pewnością przypadną do gustu fanom ekologii, którzy auta potrzebują przede wszystkim do jazdy miejskiej. Ograniczona emisja spalin i mniejsze zużycie energii to tylko początek ekologicznej rewolucji w świecie motoryzacji.

 

Więcej informacji o cenach nowych modeli VW znajdziesz na stronie: https://kalkulator.vwbank.pl/vw/

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 6.0/10 (liczba ocen: 2)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (Fajne: tak - 0, nie - 0)
Elektryczny samochód - nowość VW, 6.0 out of 10 based on 2 ratings